PECA - Pakistani European Christian Alliance
Jaarverslag 2015

Bekijk en lees het jaarverslag van 2015

--------

Elke organisatie is de stem van een speciaal doel of speciale missie. Een doel of missie kan pas het beeld van de waarheid worden wanneer het vanuit woorden in praktijk wordt gebracht. Wanneer onze gedachten worden geordend en gevormd is het mogelijk om dit doel of deze missie te bereiken.

Bijna iedereen over deze wereld is bekend met de problemen van de Pakistaanse christenen. Vanwege het misbruik van artikel 295 B en C van de Pakistaanse grondwet, zijn veel Pakistaanse christenen hun levens verloren en vele anderen zitten hierdoor vast in gevangenissen. Sommige gelukkigen is het net gelukt om Pakistan op tijd te verlaten. Toch stoppen hun problemen niet wanneer zij Pakistan verlaten, in plaats daarvan nemen zij een andere vorm aan.

Het doel kan niet alleen bereikt worden door de problemen van de Pakistaanse christenen bekend te maken. Daarom gelooft PECA niet alleen in het verspreiden van informatie, maar ook in het zoeken naar een oplossing voor deze problemen. PECA gelooft dat wij niets zullen bereiken door te huilen over de problemen. In plaats daarvan moeten wij zo snel mogelijk in actie komen tegen deze problemen. Je poging en intentie moeten een oplossing zijn van het probleem. Daarbij maakt het niet uit of het de problemen van de Pakistaanse christenen in of buiten Pakistan zijn. Daarom heeft PECA tot nu toe niets overgelaten aan haar diensten voor de Pakistaanse christenen, of het nou een politiek, religieus, moreel of financieel probleem is. PECA probeert om elk probleem binnen het kader van het christelijke geloof op te lossen. Daarvoor heeft PECA haar grondslag gebaseerd op de Bijbel en de internationale “TULIP” belijdenis, zodat elke Protestante Kerk zich kan aansluiten bij PECA.

PECA geloofd dat God naast het gebed ook verwacht dat Zijn mensen gerechtigheid ontvangen. Als wij vandaag onze ogen openen en om ons heen kijken zien wij vanuit religieuze instanties tot aan de hoge autoriteiten van de Pakistaanse regering geen gerechtigheid. PECA werkt dag en nacht om deze gerechtigheid aan de mensen te brengen. Daarvoor ben ik de bestuursleden van PECA, de partners, donateurs en alle andere mensen, die ons afgelopen jaar hebben gesteund, erg dankbaar. Alles wat wij in 2015 met uw hulp hebben gedaan vindt u in het jaarverslag.

Sylvester Bhatti
Voorzitter PECA